ИЗГОДНИ ЛИ СА САМОЛЕТНИТЕ БИЛЕТИ НА LOW COST АВИОКОМПАНИИТЕ
Изгодно ли е да пътуваме с LOW COST авиокомпания и наистина ли ще спестим пари?
Пътят, през който минават нискотарифните авиокомпании не е лек, но през годините тази услуга успява да навлезе на пазара, разраства се бързо и благодарение на световната финансова криза добива огромна популярност. Историята на световната Low cost концепция започва след края на Втората световна война, дори можем да назовем точна дата - 06 май 1949 година. Това е датата, на която американската компания Pacific Southwest Airlines пуска първия полет с цени на билетите няколко пъти по-ниски от тези на конкуренцията. Тази инициатива обаче се увенчава с неуспех, тъй като по това време, всички решения касаещи нови маршрути и цени на билетите на Американските авиолинии са били строго контролирани от държавата. Само 20 години по-късно, икономистът Алфред Кан призова за "дерегулация" на гражданската авиация в САЩ и нискотарифните полети започват да функционират с пълна сила във вида, в който ги познаваме и днес.
Southwest Airlines започва да развива концепцията Low cost през 1971 година. Те махат всички допълнителни услуги, съпътстващи полета и продават само пътуване от точка А до точка Б, без излишен лукс и екстри. Този икономичен модел успешно се адаптира и в Европа. Най-големият успех постига ирландското дружество Ryanair, което започва редовни полети на ниски цени през 1991 година. През 1995 се ражда и конкурентната компания EasyJet Airline Company Limited.
Присъединяването на нови държави от Европейски съюз и Източна Европа води до разширяване на общото въздушно пространство. На пазара се появяват нови играчи, като унгарската Wizz Air, създадена през 2003 година. Успоредно с това, пътуването на ниска себестойност започва да завладява и азиатския авиационен пазар. Внимание заслужава също малоазийския превозвач Air Asia, фирмата съществува от 1993 година и се смята за най-голямата авиокомпания в Азия. Трябва да споменем също индийската компания Kingfisher Red - първият нискотарифен превозвач в Индия.
Близкият изток не остава без своя low cost авиокомпания, първият и най-голям превозвач тук е Air Arabia, на пазара от 2003 година.
Първият самолет на авиокомпания Virgin Blue с ниски цени на билетите в Австралия излита на 31 Август 2000 година.
Някои от най - големите авиокомпании като KLM и British Airways, създадоха свои дъщерни low cost компании.
Какво трябва да знаем купувайки си самолетен билет на нискотарифна авиокомпания:
1. Изберете опция уеб чекиране, което купувайки билет от офис на Ди Ес Турс, ще направим вместо Вас. Чекирането на летище е срещу допълнително заплащане.
2. Всяка единица допълнителен багаж се таксува екстра. Безплатен е само малкият салонен багаж. Цената и допустимите килограми багаж за различните дестинации и авиокомпании е различна.
3. Обикновено нискотарифните авиокомпании кацат на по-отдалечени летища и трансфер до желаната точка на пътуване струва допълнително средства.
4. Пътувайки с нискотарифна авиокомпания, ако желаете да пътувате по-комфортно на седалка до аварийните изходи, трябва да платите.
5. Храна и напитки по време на полета, са също срещу допълнително заявяване и заплащане.
Още един съвет от нас, като IATA агент за продажба на самолетни билети - преди да си купите билет за полет на нискотарифна авиокомпания се убедете, че няма такъв на по- добра цена на редовните авиолинии. Поговорката, че евтиното излиза скъпо, понякога е вярна! 